حامی محیط زیست افغانستان

حامی محیط زیست افغانستان

حمایت از محیط زیست، حمایت از زندگی است. پس با آلوده نکردن آب، خاک، هوا، مراتع و...، علاوه بر احترام گذاشتن به محیط زیست، سلامتی خود و نسل های آینده خود را تضمین کنیم.
حامی محیط زیست افغانستان

حامی محیط زیست افغانستان

حمایت از محیط زیست، حمایت از زندگی است. پس با آلوده نکردن آب، خاک، هوا، مراتع و...، علاوه بر احترام گذاشتن به محیط زیست، سلامتی خود و نسل های آینده خود را تضمین کنیم.

15 روش اثبات شده برای کاهش آلودگی آب


همه می‌دانند که آب تمیز از اهمیت حیاتی برخوردار است. با این حال، بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم می‌توانند از طرق مختلف به آلودگی آب کمک کنند. در این پست برخی از روش‌های آسان و ارزان برای محافظت از آب با انجام برخی کارها در خانه و جامعه شرح داده شده است.

  • مواد شیمیایی سمی را از شیوه مناسب دفع کنید:

حلال‌های خانگی، سموم دفع آفات و پاک کننده‌ها ممکن است بد به نظر نرسند. اما سفید کننده، رنگ، رقیق کننده رنگ، آمونیاک و بسیاری از مواد شیمیایی در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی هستند. اگر ماهانه میلیون‌ها نفر با هم مواد شیمیایی سمی را در داخل فاضلاب ریخته و یا آن‌ها را در توالت بیرون بریزید، اثرات آن چندبرابر اضافه می‌شود. به همین دلیل دفع مناسب مهم است.

بسیاری از مواد شیمیایی خانگی دارای قابل بازیافت هستند. در برخی کشورها یک مرکز بازیافت وجود دارد که می‌توانند رنگ قدیمی، روغن موتور استفاده شده و سایر مواد شیمیایی را بگیرد و آن‌ها را بازیافت کنند. مراکز جمع آوری اجتماع و سایت‌های تخلیه نیز در برخی مناطق وجود دارد.

  • با توجه به آلودگی آب خرید کنید:

در وهله اول با نخریدن محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی ماندگار و خطرناک هستند، می‌توانید از مشکلات مربوط به مواد شیمیایی خانگی و آفت کش‌ها جلوگیری کنید. اکنون بسیاری از شرکت‌ها در کشورهای دیگر پاک کننده‌های غیر سمی و پاک کننده‌ها و سموم دفع آفات زیستی را تجزیه می‌کنند. صرف کمی هزینه اضافی برای آن محصولات به طور خودکار باعث کاهش آلودگی آب می شود.

  • چربی‌ها را دور نریزید:

چربی و روغن پخت و پز استفاده شده باید در سطل زباله ریخته شود یا در "شیشه چربی" نگهداری شود تا با سایر مواد زائد جامد دفع شود. لوله‌های شما ممکن است مسدود شده و باعث مسدود شدن لوله‌های فاضلاب و پشتیبان گیری در حیاط‌ها و زیرزمین‌ها شود. این زباله‌ها باعث آلودگی اجسام محلی آب نیز می‌شوند.

  • از مواد شوینده و تمیز کننده بدون فسفات استفاده کنید:

با استفاده از این پاک کننده‌ها برای انجام کار می‌توانید آلودگی آب را بیشتر کاهش دهید. فسفات‌ها تنها مواد شیمیایی مضر در پاک کننده‌ها نیستند. فسفات‌ها منجر به شکوفایی جلبک‌ها می‌شوند و با کاهش اکسیژن موجود در آب باعث از بین رفتن ماهی‌ها و سایر آبزیان می‌شوند.

  • پمپ مخزن یا تخلیه انبار خود را بررسی کنید:

گاهی اوقات این دستگاه‌ها به لوله‌های فاضلاب بهداشتی شهر تخلیه می‌شوند. این اتصال مواد زائد بیولوژیکی، فلزات سنگین، مواد شیمیایی تمیز کننده و موارد دیگر را به سیستم می‌ریزد. اگر پمپ مخزن یا تخلیه انبار دارید و مطمئن نیستید که به کجا تخلیه می‌شود، باید با مراجعه به بخش کنترل آلودگی شهر این موضوع را کشف کنید.

  • دفع زباله‌های پزشکی به طور مناسب:

هرگز داروها را در توالت نریزید ندهید و هرگز آن‌ها را در نزدیکترین حوض یا نهر نریزید. این داروها در آب، در ماهی‌ها و سایر حیوانات وحشی تجمع می‌یابد. درنهایت هورمون‌ها و سایر ترکیبات باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی در ماهی‌ها و پرندگان می‌شوند و آب آشامیدنی مورد استفاده مردم و دام‌ها را آلوده می‌کنند.

  • غذای ارگانیک بیشتری بخورید:

در حالی که می‌توان از مواد شیمیایی روی غذاهای ارگانیک استفاده کرد، اما تمایل دارند که با مواد شیمیایی مصنوعی کمی تولید شوند. خوردن مواد آلی میزان آلودگی شیمیایی را که در آب وجود دارد را کاهش می‌دهد. غذایی که ما برای خوردن انتخاب می‌کنیم تأثیر زیادی بر کیفیت محیط دارد، بر مواد شیمیایی مورد استفاده برای پرورش مواد غذایی، سوخت مورد استفاده برای انتقال محصولات و سوختی که برای تأمین تجهیزات مزارع در مزارع صنعتی استفاده می شود، دارد.

  • گزارش آلوده‌کنندگان آب:

بسیاری از موارد دفع غیرقانونی زباله و سایر اشکال آلودگی آب گزارش نشده و اغلب تمیز نمی‌شوند. از افرادی که در زهکش‌های خیابانی روغن می‌ریزند، کیسه‌های زباله را در یک جریان آب می‌ریزند و غیره گزارش دهید.

  • از موسسات خود جوش محیط زیست پشتیبانی کنید:

در هر کجای کشور زندگی می‌کنید، خیریه‌ها و انجمن‌های خود جوشی در زمینه حفاظت از آبخیزداری، پاکسازی آلودگی آب و دلایل مشابه فعالیت خواهند کرد. سازمانی را پیدا کنید که در منطقه شما فعال باشد و هر ساله کمک مالی کنید. حمایت شما حتی ممکن است منجر به گسترش کار ضد آلودگی شود.

  • مصرف گوشت را کاهش دهید:

پرورش حیوانات برای گوشت، آب زیادی برای غلات و سایر مواد غذایی مورد نیاز و همچنین زنده نگه داشتن آن‌ها می‌گیرد.

  • سعی کنید از ظروف پلاستیکی خودداری استفاده نکنید:

کیسه‌های پلاستیکی خرید، حلقه‌های پلاستیکی، نی بسته‌های نوشیدنی مشکلات بی‌نظیری را در دریاچه‌ها و دریاهای کشورها ایجاد می‌کند. بطری‌های پلاستیکی می‌توانند دهه‌ها در آب بمانند. در عوض استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید. برای نگهداری نوشیدنی و تهیه آب فیلترشده خود در خانه از ظروف عایق که قابلیت استفاده مجدد را دارند استفاده کنید.

  • وسایل نقلیه خود را برای جلوگیری از نشت کنترل کنید:

روغن و مایعات دیگر از وسایل نقلیه موتوری نشت می‌کنند و به آب‌های محلی یا نهرها می ریزند یا از طریق خاک به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شوند. این مشکل رواناب به راحتی قابل درمان است. فقط در مورد نگهداری و تعمیر وسایل نقلیه خود کوشا باشید. مهر و موم، شلنگ و واشر نشتی به هر حال مشکلات مکانیکی گرانی ایجاد می‌کنند، بنابراین تعویض قطعات فرسوده می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

  • مواد شیمیایی خانگی را کاهش دهید:

صاحبان خانه دوست دارند حیاط را سبز و سالم جلوه دهند. این میل به یک چمن سبز از دو طریق باعث آلودگی آب می‌شود: کودها و سموم دفع آفات به طور حتم بوته‌ها و چمن‌ها را از بین می‌برند و به آب می‌رسند. محوطه‌سازی متناسب با آب و هوا را انتخاب کنید. در هر کجا که زندگی می‌کنید، مطمئناً گیاهان جذابی وجود دارد که می‌توانند با حداقل کمک مواد شیمیایی اضافه شده، رشد کنند. این امر باعث می‌شود گیاهان از نظر مراقبت ارزان‌تر شوند. به عنوان یک امتیاز، برای زنده نگه داشتن آن گیاهان آب کمتری را هدر خواهید داد.

  • درخت بکارید:

درختان فرسایش را که باعث آلودگی آب می شود را کاهش می‌دهند. همچنین می‌توانید در یک کار محلی درخت‌کاری داوطلب شوید. اگر زمینی در امتداد رودخانه یا حوضچه دارید، درختان، بوته‌ها یا چمن‌ها را در امتداد رود بکارید.

  • به پاکسازی سواحل و رودخانه‌ها کمک کنید:

حمایت از موسسات خیریه اختصاص داده شده به حفاظت از آب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آن‌ها می‌توانند کارهایی انجام دهند که فراتر از توان یک صاحب خانه معمولی باشد. اگر تصمیم دارید پول ندهید، یا واقعاً توانایی پرداخت آن را ندارید، داوطلبانه به کاشت درختان یا پاک‌سازی رودخانه محلی یا جمع آوری مواد شیمیایی باقی مانده از ساکنان محلی کمک کنید. برخی از گروه‌های محیط زیست ممکن است در روزهای جمع آوری نیاز به نیروی داوطلب داشته باشند.

نوشته شده توسط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد